Paul Manning – Semiotics of Drink and DrinkingPaul Manning – Semiotics of Drink and Drinking

Drink, as an embodied semiotic and material form, mediates social life. This book examines the fundamental nature of drink through a series of modular but connected ethnographic discussions. It looks at the way the materiality of a specific drink (coffee, wine, water, beer) serves as the semiotic medium for a genre of sociability in a specific time and place.

As an explicitly comparative semiotic study, the book uses familiar and unfamiliar case studies to show how drinks with similar material properties are semiotically organized into very different drinking practices, including ethnographic examples as diverse as the relation of coffee to talk (in ordering at Starbucks). Further chapters look at the dryness of gin in relation to the modern cocktail party and the embedding of beer brands in the ethnographic imagination of the nation. Rather than treat drinks as mere propos in the exclusively human drama of the social, the book promotes them to actors on the stage.

Manning, P. (2012). Semiotics of Drink and Drinking. Bloomsbury Academic.

See on books.google.com; Review (Jonathan L. Larson, Language in Society)

სასმელი, როგორც განხორციელებული სემიოტიკური და მატერიალური ფორმა, სოციალურ ცხოვრებას აიოლებს. ეს წიგნი ამოწმებს სასმელის უმთავრეს ბუნებას მოდულური მაგრამ ურთიერთდაკავშირებული ეთნოგრაფიული დისკუსიების მეშვეობით. წიგნი ყურადღებას აქცევს თუ როგორ იქცევა სპეციფიური სასმელის (ყავა, ღვინო, წყალი, ლუდი) მატერიალურობა სემიოტიკურ მედიუმად კონკრეტული დროისა და სივრცის სოციალურობის კატეგორიაში.

როგორც ღიად შედარებითი სემიოტიკური ნაშრომი, წიგნი იყენებს ნაცნობ და უცნობ მაგალითებს იმის საჩვენებლად, თუ როგორ არიან მსგავსი მატერიული თვისებების სასმელები სემიოტიკურად ორგანიზებული ძალიან განსხვავებულ სმის ჩვეულებებში. ასეთი შემთხვევებია ისეთი სხვაგვარი ეთნოგრაფიული მაგალითები, როგორიც ყავის და საუბრის კავშირია (სტარბაქსში შეკვეთის დროს). მომდევნო თავები აღწერს ჯინის სიმშრალეს თანამედროვე კოქტეილის წვეულებასთან კავშირში და ლუდის ბრენდების ჩასმას ერის ეთნოგრაფიულ წარმოსახვაში. სოციალურობის ექსკლუზიურად ადამიანურ დრამაში სასმელების უბრალო მიზნად მოპყრობის ნაცვლად, წიგნი მათ, როგორც სცენაზე აქტორებად წარადგენს.

Manning, P. (2012). Semiotics of Drink and Drinking. Bloomsbury Academic.

ნახეთ books.google.com-ზე; რეცენზია (Jonathan L. Larson, Language in Society)

Filed in: Books and Reviews, Society Tags: , , ,

You might like:

Zaza Shatirishvili and Paul Manning – Why are the Dolls Laughing? Tbilisi Culture between “High Art” and Socialist Labor. Zaza Shatirishvili and Paul Manning – Why are the Dolls Laughing? Tbilisi Culture between “High Art” and Socialist Labor.
Paul Manning – Love, Khevsur Style: The Romance of the Mountains and Mountaineer Romance in Georgian Ethnography Paul Manning – Love, Khevsur Style: The Romance of the Mountains and Mountaineer Romance in Georgian Ethnography
Paul Manning and Zaza Shatirishvili – The Exotocism and Eroticism of the City: The “Kinto” and his City Paul Manning and Zaza Shatirishvili – The Exotocism and Eroticism of the City: The “Kinto” and his City
Helga Kotthoff – Communicating Affect in Intercultural Lamentations in Caucasian Georgia Helga Kotthoff – Communicating Affect in Intercultural Lamentations in Caucasian Georgia

Leave a Reply

Submit Comment
© 2019 Georgica. All rights reserved. XHTML / CSS Valid.
Proudly designed by Theme Junkie.